perjantai 2. lokakuuta 2015

H&M Close the Loop

H&M teki kuluvalla viikolla omalta osaltaan muotimainonnan historiaa käyttämällä mainoksessaan hunnutettua naista ensimmäistä kertaa. Kuvitelkaa, ensimmäistä kertaa vuonna 2015?

Mainoksissahan ei tunnetusti yleensä oteta erityisen rohkeita kannanottoja, vaan ne tulevat jälkijunassa. Jos tehtävänä on näyttää täydellinen maailma juuri sellaisena kuin sen haluamme, pitää olla varovainen. Näyttäisi siis siltä että maailma alkaa vihdoin oikeasti olla hieman avarampi meille kaikille.

Koko mainospätkän pointtina on tietysti saada H&M näyttäytymään entistä vastuullisempana yrityksenä, mutta yhtä kaikki tykkään kovasti sen viestistä – muodissa ja yhteiskunnassa ei tosiaan enää ole pukeutumissääntöjä. Mielestäni ne loputkin voisi heivata jonnekin helvataan, koska onhan se nyt paljon hauskempaa, jos kaikki saavat pukea päällensä mitä lystäävät.




3 kommenttia: