Olen käyttänyt pitkään Rapunzel of Swedenin clip on -pidennyksiä, tosin nyt omat hiukseni ovat jo sen verran pitkät, että niille on harvemmin enää tarvetta. Hiustenkasvatusprojektia ne kuitenkin helpottivat melkoisesti ja clip onit on helppo laittaa päähän kuin päähän ihan muutamassa minuutissa.
Clip on -pidennykset ovat melkoisesti yleistyneet myös täällä blogimaailmassa, sillä ne on helppo nipsutella päähän ja pois aina tarpeen vaatiessa, toisin kuin satoja euroja maksavat hiustenpidennykset.
Itselläni ne olivat käytössä muun muassa hääpäivänä ja arkenakin olen saanut niiden avulla lisävolyymia ja -pituutta kampauksiin. Hiuksia olisi huollettava, enkä ole niin tehnyt, joten nyt puolentoista vuoden jälkeen nykyiset hiukseni ovat hitusen huonossa kunnossa ja uusien hankinta olisi ajankohtainen.
Värin valinta voi tosin olla haastavaa, minkä vuoksi kannattaa tarkastaa aina heti ennen pakkauksen avaamista, että väri sopii omiin hiuksiin. Itselläni tosin sävyeroa tasoitettiin kampaajalla ennen häitä, joten ne sopivat omiin hiuksiini aivan täydellisesti.
Koska olen itse kokenut clip on -pidennykset toimiviksi, ajattelin vinkata teille Rapunzelin alennuskoodista, jolla saatte Shine Drops -pullon kaupan päälle 30 euron ostoksista. Koodi on: "SHINE" ja se on voimassa 17.3. asti, eli vielä muutaman päivän. Huomatkaa, että linkin yhteydessä on tradedoubler-koodini, jonka kautta tilauksestanne ropisee myös muutama euro meikäläiselle.
Vaikka kyse on yhteistyöpostauksesta tradedoubler-koodin osalta, pidän blogissani tiukasti sen linjan, että en suosittele teille MITÄÄN mitä en itse ostaisi, eikä blogini tule missään vaiheessa muuttumaan mainoskikkailuksi. Promise. Kerron suoraan ja rehellisesti, jos olen jotain blogin kautta saanut tai jos kyseessä on jonkin sorttinen yhteistyö.
<3 Hannele
perjantai 15. maaliskuuta 2013
Kaunistava ruokavalio
Olen ihan täydellisen koukussa AVAlla pyörivään Ruotsin Olet mitä syöt -ohjelmaan – onko kukaan muu katsellut?
Siinä rasvaa, sokeria ja lisäaineita puputtavat, liikkumattomat ihmiset kokevat täydellisen terveys- ja ulkonäkömuutoksen, kun tiukka emäntä Anna Skipper komentaa ylös, ulos ja lenkille.
Skipper saa todella aikamoisia muutoksia aikaan ja minusta on ollut ihanaa etenkin se, miten hän näyttää toteen, että terveellinen elämä ei tarkoita herkuista kieltäytymistä ja jatkuvaa itsekidutusta. Saa syödä muutakin kuin salaattia!
Esimerkiksi avokadot, pähkinät, kana, hedelmät ja pähkinät ovat loistavaa mättöä ihmiselle, joka haluaa voida paremmin. Eikä silloin tällöin syöty hamppari tai pizza aiheuta ongelmia, jos arkiruoka on kunnossa.
Olen huomannut teitä lukijoita kiinnostavan kovasti terveellinen ja erityisesti kaunistava ruoka, minkä vuoksi ajattelin antaa omat parhaat vinkkini parempaan vointiin. On hyvä huomata, että tämä toimii minulla ja ei tarkoita, että se olisi kaikille muille täydellinen.
2. Lisää ruokavalioon myös pähkinöitä, avokadoa ja muita hyviä rasvoja sisältäviä ruokia (huom. pähkinöitä kannattaa napata vain muutama päivässä, sillä niissä on mahdottoman paljon kaloreita, mutta myös mahdottoman paljon kaikkea hyvää tekevää).
3. Einekset pois, sokeri ja valkoinen höttöhiilari pois! Tosin kaikkea voi syödä välillä, eli mitään natsismia ei tarvitse ruokavalion suhteen noudattaa. Yksi kerta viikossa tosin jo riittää ja jos haluat pudottaa painoa, vietä "herkkupäivää" kahden viikon välein.
4. Suosi hyviä hiilareita: täysjyvää ja kyllä se pottuki vaan passaa lautaselle. Mielestäni se pitää kivasti kylläisenä pidempään, on aika kaloriton olento ja vitamiinejakini siinä on. Karppaaminen saa vain vatsan sekaisin (ja nyt varmaan saan miljoona viha-kommenttia tuonne kommenttilootaan :D).
5. Noudata selkeää ateriarytmiä: Aamulla vaikkapa täyttävä smoothie ja muutama manteli, lounaalla vaikkapa palanen ruisleipää, reippaasti raasteita, salaattia ym. ja esimerkiksi kanaa, kalaa tai juustoa. Välipalaksi hedelmä, päivälliseksi ihan tavallinen "arkiateria" – vaikka sitten sitä makaronilaatikkoa, jos siltä tuntuu, mutta annoskoko on hyvä pitää mielessä ja illalla, jos on nälkä, voi nauttia esimerkiksi marjaisan smoothien ja palan ruisleipää. Runsaat hedelmät, marjat ja vihannekset pienentävät päivitttäistä energiasaantia, saavat ihon hehkumaan ja olon energiseksi.
6. HARRASTA HIKILIIKUNTAA! Aluksi vaikka päivittäinen, reipas kävelylenkki riittää, jos kuntosi on huono – voisitko vaikka kävellä työmatkat, kuten meikämanne? Jos kuntosi on parempi, tee sitä mistä nautit: tanssi, ui, juokse tai miekkaile. Mikä tahansa on parempi vaihtoehto kuin sohvalla makaaminen.
7. Mene ajoissa nukkumaan ja jos sinulla on uniongelmia, mene käymään lääkärissä. Itse esimerkiksi kärsin nukahtamisongelmista, mutta sain lääkäriltä rentoutusvinkkejä ja melatoniinihormonia reseptilääkkeenä, niin johan on ihan eri meininki.
EDIT 17.3.: MUISTA JUODA MYÖS VETTÄ, noin litra päivässä on hyvä määrä, sillä myös liiallinen veden lipittely on pahasta. Niin ja juo toisinaan myös lasillinen viiniä, sekin on hyvästä ;).
Eli unohda se kituuttaminen ruokavaliosta, liiku, nuku hyvin ja syö pääosin sinulle hyvää tekevää ruokaa, mutta älä nipota. Muut asiat, kuten ylipainon tippuminen ja terveys seuraavat taatusti perässä.
<3 Hannele
Siinä rasvaa, sokeria ja lisäaineita puputtavat, liikkumattomat ihmiset kokevat täydellisen terveys- ja ulkonäkömuutoksen, kun tiukka emäntä Anna Skipper komentaa ylös, ulos ja lenkille.
![]() |
| Kuva: AVA |
Esimerkiksi avokadot, pähkinät, kana, hedelmät ja pähkinät ovat loistavaa mättöä ihmiselle, joka haluaa voida paremmin. Eikä silloin tällöin syöty hamppari tai pizza aiheuta ongelmia, jos arkiruoka on kunnossa.
Olen huomannut teitä lukijoita kiinnostavan kovasti terveellinen ja erityisesti kaunistava ruoka, minkä vuoksi ajattelin antaa omat parhaat vinkkini parempaan vointiin. On hyvä huomata, että tämä toimii minulla ja ei tarkoita, että se olisi kaikille muille täydellinen.
![]() |
| Vihersmoothien resepti löytyy esimerkiksi täältä. |
Tavoitteena nerginen ja kaunis olo? Minulla toimii tämä:
1. Juo aamulla ja illalla hedelmiä ja vihreää sisältävä smoothie (esimerkiksi mansikkaa, soijamaitoa, pinaattia ja appelsiinia. Nam.). Smoothie-reseptejä on tuhansittain ja osa niistä toimii ihan_oikeasti herkkujen korvikkeena, sillä ne maistuvat jäätelöltä!
2. Lisää ruokavalioon myös pähkinöitä, avokadoa ja muita hyviä rasvoja sisältäviä ruokia (huom. pähkinöitä kannattaa napata vain muutama päivässä, sillä niissä on mahdottoman paljon kaloreita, mutta myös mahdottoman paljon kaikkea hyvää tekevää).
3. Einekset pois, sokeri ja valkoinen höttöhiilari pois! Tosin kaikkea voi syödä välillä, eli mitään natsismia ei tarvitse ruokavalion suhteen noudattaa. Yksi kerta viikossa tosin jo riittää ja jos haluat pudottaa painoa, vietä "herkkupäivää" kahden viikon välein.
4. Suosi hyviä hiilareita: täysjyvää ja kyllä se pottuki vaan passaa lautaselle. Mielestäni se pitää kivasti kylläisenä pidempään, on aika kaloriton olento ja vitamiinejakini siinä on. Karppaaminen saa vain vatsan sekaisin (ja nyt varmaan saan miljoona viha-kommenttia tuonne kommenttilootaan :D).
5. Noudata selkeää ateriarytmiä: Aamulla vaikkapa täyttävä smoothie ja muutama manteli, lounaalla vaikkapa palanen ruisleipää, reippaasti raasteita, salaattia ym. ja esimerkiksi kanaa, kalaa tai juustoa. Välipalaksi hedelmä, päivälliseksi ihan tavallinen "arkiateria" – vaikka sitten sitä makaronilaatikkoa, jos siltä tuntuu, mutta annoskoko on hyvä pitää mielessä ja illalla, jos on nälkä, voi nauttia esimerkiksi marjaisan smoothien ja palan ruisleipää. Runsaat hedelmät, marjat ja vihannekset pienentävät päivitttäistä energiasaantia, saavat ihon hehkumaan ja olon energiseksi.
6. HARRASTA HIKILIIKUNTAA! Aluksi vaikka päivittäinen, reipas kävelylenkki riittää, jos kuntosi on huono – voisitko vaikka kävellä työmatkat, kuten meikämanne? Jos kuntosi on parempi, tee sitä mistä nautit: tanssi, ui, juokse tai miekkaile. Mikä tahansa on parempi vaihtoehto kuin sohvalla makaaminen.
7. Mene ajoissa nukkumaan ja jos sinulla on uniongelmia, mene käymään lääkärissä. Itse esimerkiksi kärsin nukahtamisongelmista, mutta sain lääkäriltä rentoutusvinkkejä ja melatoniinihormonia reseptilääkkeenä, niin johan on ihan eri meininki.
EDIT 17.3.: MUISTA JUODA MYÖS VETTÄ, noin litra päivässä on hyvä määrä, sillä myös liiallinen veden lipittely on pahasta. Niin ja juo toisinaan myös lasillinen viiniä, sekin on hyvästä ;).
Eli unohda se kituuttaminen ruokavaliosta, liiku, nuku hyvin ja syö pääosin sinulle hyvää tekevää ruokaa, mutta älä nipota. Muut asiat, kuten ylipainon tippuminen ja terveys seuraavat taatusti perässä.
<3 Hannele
torstai 14. maaliskuuta 2013
Kauniit ruokapöydäntuolit hakusessa
Keittiömme on MAAILMAN PIENIN, mutta niin vain aiomme tunkea sinne pienenpienen ruokapöydän. Ja ruokapöydän yhteydessä on yleensä tuolit (tai näin olen kuullut, ei voi tietää, koska olen nyt elänyt PUOLI VUOTTA ilman ruokapöytää. Jukolauta).
Siksipä on aika bongailla muutamia suosikkivaihtiksia:
Erityisesti nuo Hayt kiinnostaisivat, mutta hinta voi olla hitusen liian suolainen. Siksi lisäsin mukaan myös realistisia Ikea-versioita... Toisaalta nuo Hayt maksaisivat noin 170 euroa kappale ja Ikeat 50 euroa, mutta ne eivät ole aitoa puuta ja sitä rataa – että säästääkös sitä sitten taas tyhmässä ja väärässä paikassa...
Mitkäs ovat mieleiset?
Ihania ovat myös nämä Hayn korkeasselkäiset versiot. Silkkaa rakkautta.
Siksipä on aika bongailla muutamia suosikkivaihtiksia:
Erityisesti nuo Hayt kiinnostaisivat, mutta hinta voi olla hitusen liian suolainen. Siksi lisäsin mukaan myös realistisia Ikea-versioita... Toisaalta nuo Hayt maksaisivat noin 170 euroa kappale ja Ikeat 50 euroa, mutta ne eivät ole aitoa puuta ja sitä rataa – että säästääkös sitä sitten taas tyhmässä ja väärässä paikassa...
Mitkäs ovat mieleiset?
Ihania ovat myös nämä Hayn korkeasselkäiset versiot. Silkkaa rakkautta.
Ah, kyllä kuluttaminen on vain ihanaa! Etenkin tällainen, missä raha ja tavara eivät liiku ;D.
<3 Hannele
keskiviikko 13. maaliskuuta 2013
Vihersmoothien vaikutukset – uskomatonta!
Vihersmoothien vaikutukset näkyvät selvästi jo muutamassa päivässä: Ihoni on jotenkin, hmm... kukkeampi – ja ei, nyt en tarkoita kukkimista vaan heleyttä. Lisäksi väri ja tasaisuus ovat parantuneet.
Osasyyllinen kaunistukseen löytyy taatusti paremmista yöunista, mutta lehtivihreän käytön näkee kyllä selvästi. Myös vyötärö on hoikentunut, kun hedelmät, vihannekset ja kasvikset vievät tilaa muilta ruoilta ja olo on keveämpi ja energisempi.
Tykkään.
Ja arvatkaapas mitä muuta: Näihin jää hyvin nopeasti koukkuun! Kuka olisikaan uskonut. Nimittäin vaikkapa versio, jossa on appelsiinia, pinaattia, mansikoita ja ripaus jogurttia menee helposti herkuttelusta.
Vihreää kannattaa laittaa aina mukaan, sillä siinä piilee smoothien kaunistava salaisuus, eikä vaikkapa baby-pinaattia, parsakaalta tai salaatinlehtiä maista seasta lainkaan. Sakeuttajaksi taasen sopii turkkilainen jogurtti (myös pelkkää vettä voi lisätä) ja makeuttajaksi hedelmät, kuten banaani. Suosikkireseptini löydät täältä.
Olenkin ryhtynyt pohtimaan, josko siirtyisi vähitellen vakituisesti osittaiseen raakaruokaan: esimerkiksi aamiainen, iltapala ja lounas sujuisivat loistokkaasti pelkällä tai ainakin pääasiallisella raakaruoalla. Aivan täysin siihen en kuitenkaan ryhdy, kamoon – mikään ei voita lämpimän, hyvin tehdyn ruoan halausta, eikä mikään hehku tai litku saa minua siitä luopumaan. <3
Tosin kuten sanottua, näihin smoothieisiin saa kehitettyä hyvät himot, edes hampparia ei tee enää niin paljon mieli?
Mitäs muuten pidätte uudesta bannerista? Blogger tosiaan eilen hävitti koko entisen ulkoasuni tuhkana tuuleen, joten oli pakko keksiä jotain uutta. Voi sitä kiroilun määrää, kun klikkasin itseni blogiini ja löysin dynaamisen näkymän. Jukolauta.
<3 Hannele
Osasyyllinen kaunistukseen löytyy taatusti paremmista yöunista, mutta lehtivihreän käytön näkee kyllä selvästi. Myös vyötärö on hoikentunut, kun hedelmät, vihannekset ja kasvikset vievät tilaa muilta ruoilta ja olo on keveämpi ja energisempi.
Tykkään.
![]() |
| Kuva: Pinterest/ Cooking with Tenina |
Vihreää kannattaa laittaa aina mukaan, sillä siinä piilee smoothien kaunistava salaisuus, eikä vaikkapa baby-pinaattia, parsakaalta tai salaatinlehtiä maista seasta lainkaan. Sakeuttajaksi taasen sopii turkkilainen jogurtti (myös pelkkää vettä voi lisätä) ja makeuttajaksi hedelmät, kuten banaani. Suosikkireseptini löydät täältä.
Olenkin ryhtynyt pohtimaan, josko siirtyisi vähitellen vakituisesti osittaiseen raakaruokaan: esimerkiksi aamiainen, iltapala ja lounas sujuisivat loistokkaasti pelkällä tai ainakin pääasiallisella raakaruoalla. Aivan täysin siihen en kuitenkaan ryhdy, kamoon – mikään ei voita lämpimän, hyvin tehdyn ruoan halausta, eikä mikään hehku tai litku saa minua siitä luopumaan. <3
![]() |
| Kuva: Pinterest/ Damn Delicious |
Mitäs muuten pidätte uudesta bannerista? Blogger tosiaan eilen hävitti koko entisen ulkoasuni tuhkana tuuleen, joten oli pakko keksiä jotain uutta. Voi sitä kiroilun määrää, kun klikkasin itseni blogiini ja löysin dynaamisen näkymän. Jukolauta.
<3 Hannele
Kevättrendi: Valkoinen mekko!
Boozt.com oli lähestynyt minua sähköpostitse heti aamutuimaan vilautellen yhtä tämän kevään kuumimmista trendeistä – tässä säässä!
Valkoiset mekot ovat kauniita ja näyttävät muiden päällä upeilta, mutta itse olen jotenkin aina arastellut kokovalkoista (poikkeuksena tietysti hääpäivä). Mikäs on teidän suhtautumisenne väriin?
Valkoiset mekot ovat kauniita ja näyttävät muiden päällä upeilta, mutta itse olen jotenkin aina arastellut kokovalkoista (poikkeuksena tietysti hääpäivä). Mikäs on teidän suhtautumisenne väriin?
Itse pidän ehdottomasti eniten tuosta Tommy Hilfigerin pitsimekosta. Mikäs on teidän suosikkinne?
<3 Hannele
tiistai 12. maaliskuuta 2013
Mitä sinä teit tänään?
Ihmettelen ihmisiä, joiden mielestä arki on kamalan tylsää. Itse nautin rutiineista silloin, kun niihin on luvassa välillä pientä vaihtelua ja jokainen päivä ei rullaa säännöllisesti samalla tyylillä. Vaihtelua voi hakea ihan pienistäkin asioista, kuten vaikkapa uudesta reitistä töihin, kivasta asusta tai hieman erikoisemmasta iltamenosta.
Itse kävelen päivittäin töihin ja tänä aamuna oli aivan ihanaa herätä, kun on vihdoinkin niin valoisaa! Jo kahdeksan aikaan Helsingissä näytti tältä:
Toimistolle päästyäni kengät vaihtuvat hitusen katseenkestävämpiin. Tänään yhdistin kirkkaanpunaisen villapaidan vaaleansiniseen paitapuseroon. Väriero ei ehkä tässä näy kovin selvästi, mutta näistä vastaväreistä tuli mielestäni aika onnistunut kombo.
...kuten miten muna tungetaan pussiin. Munapussiin.
Paikalla oli myös Kinuskikisu, joka esitteli näyttäviä leivontataitojaan. Olen vähän kateellinen, nimimerkillä Suklaakakkuni räjähti parvekkeelle.
Sain mukaani reseptit näihin herkkuihin, kiinnostaisivatko ne teitä? Nuo tähdet on muuten tehty sokerimassasta ihan tavallisilla piparimuoteilla. Ehdottomasti joskus kokeiltava omassakin keittiössä.
Lisäksi Eskimo-merkin edustaja opetti meitä tekemään jäätelöä itse. Oli hyvää.
Itse kävelen päivittäin töihin ja tänä aamuna oli aivan ihanaa herätä, kun on vihdoinkin niin valoisaa! Jo kahdeksan aikaan Helsingissä näytti tältä:
Työmatkani varrella on näinkin ihania lenkkeilijöitä (tosin tämä söi omaa kakkaansa kuulkaas ennen kuvaussessiota, onneksi en joutunut haistamaan hengitystä, yök).
Töihin mennessäni kenkien ykköskriteeri on mukavuus, kuten kuvasta näkyy. Kengät vaihtelevat kelistä riippuen joko Sorelin tai näiden hirmuisen pehmoisten Pure Oz -popojen välillä. Malli on sama kuin Uggseissa, mutta laatu on mielestäni huomattavasti parempi: näillä ei esimerkiksi lennä pyllylleen samalla tavalla ja kengät ovat kulkeneet matkassa jo kolmen talven ajan, eivätkä ole menneet huonoon kuntoon (okei, pesu tekisi ehkä hyvää...)
Toimistolle päästyäni kengät vaihtuvat hitusen katseenkestävämpiin. Tänään yhdistin kirkkaanpunaisen villapaidan vaaleansiniseen paitapuseroon. Väriero ei ehkä tässä näy kovin selvästi, mutta näistä vastaväreistä tuli mielestäni aika onnistunut kombo.
Töiden jälkeen suuntasin blogitapahtumaan, jossa esiteltiin tulevan kesän ja kevään herkkuja (ooooooooooum).
Ensimmäiseksi Aki Wahlman esitteli muutamia kokkausniksejä, joiden olemassaolosta meikäläisellä ei ollut aikaisemmin tietoakaan...
Nyt voisin kehitellä tästä ehkä miljoona alatyylistä hekotusta ja rivo-riitta sisälläni kovasti kehottaa minua murjaisemaan nohevan vitsin, mutta tyydyn nyt vain kommentoimaan, että uppomunien teko tällä niksillä helpottuu tulevaisuudessa huomattavasti ja saatan jopa näitä ryhtyä kokkailemaankin.
Wahlman muuten paljasti, että heillä on näitä munapusseja (ENSANOMITTÄÄN) aina kylmässä odottelemassa: kahvikuppi siis vuorataan kelmulla ja muna pudotetaan sinne, jonka jälkeen kelmusta kiepsautetaan kuvassa näkyvä nyytti ja sidotaan vielä kertaalleen kelmupalalla. Sen jälkeen munaa keitetään noin neljä minuuttia ja tättärätää - hieno uppomuna valmiina brassailuun!
Lisäksi saimme maistella höyrytettyä lohta, kasviksia ja aika paljon muitakin herkkuja. Om.
Paikalla oli myös Kinuskikisu, joka esitteli näyttäviä leivontataitojaan. Olen vähän kateellinen, nimimerkillä Suklaakakkuni räjähti parvekkeelle.
Sain mukaani reseptit näihin herkkuihin, kiinnostaisivatko ne teitä? Nuo tähdet on muuten tehty sokerimassasta ihan tavallisilla piparimuoteilla. Ehdottomasti joskus kokeiltava omassakin keittiössä.
Lisäksi Eskimo-merkin edustaja opetti meitä tekemään jäätelöä itse. Oli hyvää.
Nyt täällä makoilee pieni ja pullea bloggari, maha täynnä herkkuja ;). Julkaisen ainakin tuon jäätelöreseptin myöhemmin täällä blogin puolella, sillä sen tekeminen oli yllättävän helppoa - surautellaan vaan erilaisia aineita vaahdoksi, sekoitetaan kevyesti keskenään ja tuupataan pakastimeen tekeytymään. Helppoa ja nättiä.
Ja selvennettäköön nyt vielä, että sain blogini kautta kutsun kyseiseen tapahtumaan, mutta ihan itse päätin kirjoittaa tästä...
Mites teillä on sujunut päivä?
<3 Hannele
Ps. Arvatkaapas oliko Blogger yhtäkkiä muuttanut ulkoasuni dynaamiseksi? Olen varmaankin itse painanut erittäin suuressa epähuomiossa jotain, mutta nyt mennään hetkisen aikaa tällaisella pikaisesti muokatulla mallilla. Dynaamiset mallit ovat k a a m e i t a :D.
maanantai 11. maaliskuuta 2013
Kevät tuo kukat tuo kevään!
Itsehän olen aina vastustanut niin henkisiä kuin fyysisiäkin lumisateita keskellä maaliskuuta, mutta luontoäiti on näköjään eri mieltä. Täten haastan hänet kaksintaisteluun hankkimalla kotiini ihanaisia kevätkukkia ja luomalla niistä ihanan, aurinkoisen asetelman.
Esimerkiksi nämä Kukkainfon kuvat inspiroivat tässä pakkasessa!
Esimerkiksi nämä Kukkainfon kuvat inspiroivat tässä pakkasessa!
Ihania. Erityisesti krookukset, tulppaanit ja narsissit olisivat mieleen tälle rouvalle.
<3 Hannele
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)
























