perjantai 25. syyskuuta 2015

Laadukas neule kaappiin

Ne ovat täällä taas, mainokset tulevaa viimaa ja kylmää vastaan. Olkaahan varuillanne.

Otetaan nyt esimerkiksi Vila-Vero Moda:  sain heiltä tiedotteen, jossa puhuttiin vaatekaapin peruspilareista neuleiden yhteydessä, mutta kolme neljästä neuleesta oli pääasiassa akryylia. Tällaisen vaatteen ostaminen on sama kuin heittäisi rahansa kaivoon ja he tietävät sen kyllä (tai jos eivät tiedä, niin silloin se on vielä huolestuttavampaa).

Kuluttajaa johdetaan asiassa tahallaan harhaan. 

Ruotsalainen Hunkydory on allekirjoittaneen uusi suosikki. Kuva: Hunkydory
Akryyli on materiaali, joka kestää ehkä päivän, ehkä viikon, mutta ei taatusti puolta vuotta. Se johtaa kierteeseen, jossa sinun on ostettava uusia neuleita vähintään puolen vuoden välein.

Huomasin muuten miehelle neuleita ostaessani että saman yrityksen miesten merkeillä (esim. Jack&Jones) myydään kestäviä luonnonmateriaaleja (esimerkiksi villaa ja puuvillaa) samaan hintaan kuin naisille sitä akryylimössöä. Mistä tämä kertoo? Ehkä me naiset unohdamme helpommin huonon laadun, en tiedä. Lähetin yritykselle kysymyksen aiheesta, mutta he eivät ole vieläkään vastanneet, vaikka kysymykseni lähettämisestä on nyt noin vuosi aikaa. 

Neuletta ostaessa kannattaa etsiä ajatonta mallia, jolle olisi ollut käyttöä jo yläasteella – neulemuoti muuttuu yllättävän vähän. Kuva: Hunkydory
Saadakseen laatua ei ole aivan pakko maksaa itseään kipeäksi, mutta luonnonkuitujen bongaaminen akryyliviidakosta on todella vaikeaa. Itse olen luovuttanut ja haaveilen tällä hetkellä ruotsalaisen Hunkydoryn villaneuleesta. Minulla on yksi heidän neulepaitansa jo ennestään ja se on kestänyt kulutusta muuttumattomana jo vuoden – se on edellleen kuin uusi. 

Muita kuolattavia ovat tällä hetkellä Samuji ja Balmuir, The Outnet -verkkokaupasta voi myös tehdä löytöjä! Haussa olisi erityisesti juuri tietyn mallinen neuletakki mustana ja harmaana, ei tunnu löytävän sitten millään ja kompromisseja en haluaisi tehdä.

Omalla ostoslistallani Tate-neule saattaa olla seuraava, mutta vaaleanharmaana. Kuva: Hunkydory
Oletteko te löytäneet laadukkaita neuleita hyvään hintaan myyviä merkkejä? Tämähän on lähes täysin materiaaleista kiinni ja ärsyttää, että niin moni merkki ylenkatsoo kuluttajia tässä aiheesta – ihan kuin myytäisiin terveystuotteina hampurilaisia. 

Ps. Jos aihe kiinnostaa, niin asiaa edullisista ulkovaatteista löydät täältä, lisävinkkejä neuleostoksille täältä

torstai 24. syyskuuta 2015

30 päivän haaste: Eroon turhakkeista

Yksi syksyn tavoitteitani on saada koko talo järjestykseen, kyllä vain! Eipä yhtään pyöritellä silmiä siellä ruudun toisella puolen.

Aikamoinen tavoite, mutta heti kun saan nämä tällä hetkellä kaiken vapaa-aikani vievät projektit loppuun, aion todellakin tarttua hanskoihin ja siivota kuin pieni eläin (tämä on ainakin suunnitelma, toteutus odottaa vielä itseään). 

Olen törmännyt tällaiseen 30 päivän tavarahaasteeseen ympäri englanninkielistä internetiä ja ajattelin tehdä siitä oman versioni. Tarkoituksena on siis ottaa työn alle joka päivä jokin pieni homma ja 30 päivän aikana ne muodostavat yhdessä täydellisen turhakeinventaarion. Lopputuloksena pitäisi siis olla koti, jossa on vain niitä tavaroita, joita tarvitset. 

Kuulostaa vähintäänkin jumalaiselta, vai mitä?
Oma listani alkaa siitä komerosta, jonne laitetaan kaikki "turhat" tavarat ja olenpa aika varma, että sinunkin kodistasi löytyy sellainen. Lisäksi autotalli on saanut useamman päivän, sillä se vaatii ehkäpä kokonaisen viikonlopun.

Jos tartut haasteeseen, suosittelen sinua kehittämään listasta oman versiosi, jotta saat mahdollisimman suuren hyödyn irti.

Iloa ja tehoa päivään tyypit!

sunnuntai 13. syyskuuta 2015

Hydrafacial testissä: akneiho kauniiksi!


Hormoniakne on ollut ongelmanani jo pidemmän aikaa ja varsinaisten suurten finnien sijaan ihollani on paljon pieniä epäpuhtauksia, se menee helposti tukkoon ja ihon väri on epätasainen (pinnasta puhumattakaan!)

Sain blogin kautta mahdollisuuden kokeilla Hydrafacial-hoitosarjaa, jonka kevyempää versiota kävin testaamassa jo aiemmin keväällä (tuo aikaisempi kokeilu ei ollut vielä osa yhteistyötä). Jo silloin tykästyin hoitoon kovin, sillä myös kevyempi versio puhdisti todella tehokkaasti ihoani, toi siihen kaivattua heleyttä takaisin ja ihoni oli hetken aikaa todella hyvässä kunnossa.

Nyt pääsin testaamaan Deep Clean -hoitoa, jota suositellaan erityisesti rasvaiselle ja akneiholle. Tehokkaamman hoidon lisäksi sain käyttööni kotihoitotuotteet (salisyylihappoa sisältävä Beta-HD-seerumi, Pur Moist Oil-Free -kosteusvoiden ja Antiox+seerumi, jonka luvataan mm. tasoittavan ihon väriä).

Jos siellä ruudun toisella puolen on akneihosta kärsiviä, niin suosittelen lämpimästi tuota tehokasta hoitoa. Voin nimittäin rehellisesti sanoa että jo yksi hoitokerta teki iholleni todella hyvää, kasvot eivät enää rasvoitu samalla tavalla ja epäpuhtauksia tulee nyt vähemmän, minkä lisäksi (ja ehdottomasti ennen kaikkea) ihoni tuntuu hyvältä – siihen ei satu, se ei rasvoitu, eikä kutise.

Alla ennen-kuvat, joissa minulla on meikkivoidetta kasvoillani:

Iho ennen hoitoa, kasvoilla peittävää meikkivoidetta. 
Vaikka minulla on meikkiä kasvoillani, finnit paistavat läpi ja iho on samea. Kuvista ei voi nähdä miten epämukava olo minulla oli kasvojen vuoksi – iho kutisi, siihen sattui ja lisäksi kasvoni rasvoittuivat aina työpäivän päätteeksi todella pahasti, mikä myös tuntui inhottavalta. Erityisesti poskilla ja otsassa on paljon epäpuhtauksia.

Alla meikitön iho noin puoli tuntia hoitojen jälkeen (silmissä on ripsiväriä). Vaikka iholla ei ole meikkiä, sen väri on tasaisempi kuin ennen-kuvissa, kasvot ovat heleämmät ja se tuntui hyvältä – terveeltä. Ei mitään kiristyksiä tai muita epämukavuuksia.

Meikitön iho hoidon jälkeen, silmissä on ripsiväriä. 
Kyllä, finnikohdat punoittavat vielä hoitojen jäljiltä, mutta se laskeutui nopeasti ja finnit olivat ihan_oikeasti poissa! Aivan käsittämätöntä että edes yhden ainoaa mustapäätä ei ollut jäljellä, koska yleensä se vanha kunnon komedorautapuhdistus on aina jättänyt ihoon epäpuhtauksia. Poskissa tosin oli tukkeumia jäljellä ja olihan minulla muutama kunnon jomotusfinni, joita ei voinut vielä puhdistaa (sellainen ihonalainen, tiedäthän?) Hoitajan mukaan poskien puhdistuminen vaatii hieman aikaa, koska ne olivat sen verran pahassa kunnossa, mutta kyllä tässä otettiin jo aimo harppaus kohti parempaa.

Tarkoituksena on testata hoitoa sarjana, joten lisäraporttia on vielä luvassa. Tällä hetkellä olen enemmän kuin rakastunut – jo se, ettei iho ole yksi rasvapläntti aina työpäivän jälkeen on aivan ihanaa! Suosittelen hoitoa etenkin muille aknesta kärsiville, tiedän miten hirveältä jatkuva aknen kanssa kamppailu tuntuu <3.

Kuten olette huomanneet, blogi päivittyy tällä hetkellä suht hiljakseen. Syynä on se että työkuvioiden lisäksi minulla on kaksi suurta kirjoitusprojektia meneillään, joiden tuloksia te pääsette näkemään ensi keväänä (ja kohta tämä salailukin loppuu, kun voin vihdoin paljastaa mitä hääräilen).  Toivottavasti ymmärrätte <3.

sunnuntai 6. syyskuuta 2015

Mutta mitä tapahtui Marimekolle?

En ole koskaan pitänyt itseäni Marimekko-tyttönä – jopa sisustuskuoseissa olen karsastanut vahvoja värejä ja minun makuuni liian retroja kuoseja.

Mutta mitä ihmettä, nyt yhtäkkiä heidän mallistostaan löytyy ei vain yksi vaan useampi vaate, joka miellyttäisi kovastikin meikäläisen makua?

Kuvat Marimekko, malliston kokonaisuudessaan näet täältä.




Ihan mahtavaa! Olen aina halunnut suosia Marimekkoa sen suomalaisen brändin ja hyvän laadun vuoksi, mutta vaatteet ovat olleet yksinkertaisesti liian mummoja meikäläisen makuun. Pikkulinnut visersivät että muutos olisi uuden ruotsalaisen johtajan ansiota, mutta oli se mikä vain, olen iloinen – loistava nuorennusleikkaus :). 

Saapa nähdä josko jo syysvaatekaappi saa täydennystä Marimekon kuoseista, ainakin nuo paitamekot ja kauluspaidat innostaisivat. 

Löytyykö ruudun takaa muita Marimekkoon hurahtaneita?

perjantai 28. elokuuta 2015

Voi Ted Baker, minkä teit!

Tiedättekö sen tunteen, kun ihan vain vähän käväiset Hulluilla Päivillä ja yhtäkkiä edessäsi on juuri se takki, jota vailla olet ollut koko elämäsi (tosin tieto tästä jäätävästä puutoksesta iskostuu tajuntaasi tasan sillä sekunnilla kun näet takin, ei esim. syntymässä tai viikkoa aiemmin). Ja sitten päätät olla järkevä, koska eihän ihminen voi laittaa 200 euroa takkiin hoitovapaalla ollessaan – eihän?

Illalla tajuat virheesi ja ajattelet ihan vain vähän tilata takin nettikaupasta sovitukseen, mutta sehän on loppuunmyyty. Ja vielä puoli vuotta tämän tapahtuman jälkeen se tuhannen takki iskeytyy naamallesi joka pahuksen tuutista, esim. näin:

Ja näin:

Kuvat: Gal meets Glam // Dash of Darling // Ei alkuperäistä lähdettä

Voi mun kikkeli mää sanon. Pyrin olemaan nykyään järkevä shoppailija, joka ei osta turhia juttuja. Mutta elämänmittaisia ystäviä ei tunnista heti kaupassa, vaan niitä on pohdittava kotona, ja sitten on juuri näitä tilanteita, joissa pitäisi olla nopea (ja vähän tyhmä, koska edelleen 200 euroa takkiin hoitovapaalla... auts).

Saattaa olla että seuraavalla kerralla mahdollisen elämänkumppanin kohdatessani saatan sanoa fak it ja mennä tiskin kautta kotiin.

Etsintäkuulutetaan siis Ted Bakerin trenssitakki juuri tuossa samassa mallissa ja joko sinisenä, beigenä tai mustana.

Onko teillä ollut samanlaisia ongelmia ja miten niistä on selvitty? Ja niin joo tiedetään, tähän voi laittaa sen #firstworldproblems-tagin ihan suosiolla perään.

torstai 27. elokuuta 2015

Life Via Instagram

Ah, viikonloppu! Nelipäiväistä viikkoa tekevälle torstai on perjantai, tykkään. <3 Niin vauhdikkaasti menee tämä aika, toivottavasti huomenna ehdin vähän rauhoittua ja nautiskella ihan vain olemisesta.

Viikonlopun teemana on hemmottelu ja yhdessäolo, päätin sen tänään bussissa. Tarkoituksena on kokata komean kaavan kautta uroolle illallista (se ei tosin tiedä tätä vielä, mutta koska tyyppi lukee mun blogiani aika harvoin, niin voin paljastella täällä hyvällä omallatunnolla) – oliskos menuehdotuksia?


Tuntuu että äitiyslomalla ollessani sain ihan älyttömästi aikaiseksi, ja sain sitä myös oikeasti. Nyt olen iltaisin niin naatti, että oikeastaan vain laitan lapsen nukkumaan ja painun itse pehkuihin saman tien. Ehkäpä tämä tästä, jahka pääsen kunnolla sen tavallisen arjen makuun.

Tosin kyllä ihmisen on kuulkaas hyvä käydä töissä. Tänään sain esimerkiksi muutamalla eurolla omakseni Arabian kankaiset Iltalaulu-servietit, jotka bongasin firman kirppikseltä – selvästi siis hyvä päivä. Tosin perhana jätin ne töihin ja en ole varma onko olemassa romanttisia dinnereitä ilman Iltalaulu-serviettejä, mitäs luulette ihmiset?


Mies kommentoi mun kattauksiani aika usein sanoilla "nainen, voidaanko nyt vaan syödä?" samalla kun meikä sytyttelee kynttilöitä ja asettelee rusetteja. Voipi siis olla, ettei pettymys paista kasvoilta kovinkaan selvästi, jos kerron että servietit jäi tällä kertaa uupumaan, voitko kuule pyyhkiä hihaan.

Elokuun viimeisen illan kunniaksi voisi kyllä kattaa ulos ja laittaa kynttilöitä? JOO! Tuleepas hieno (ja näette varmaan jo, miten ukko pyörittelee silmiään tälle(kin) idealle, mutta toteutan sen silti).


Viikonloppuna luvassa siis ainakin yksi kattausjuttu ja tuo yllänäkyvä tuhannen todo-lista lentää järveen, tämä viikonloppu on omistettu mun miehilleni <3.

Millaista viikonloppua te olette suunnitelleet? Huomenna teilläkin on perjantai <3.

Ps. Joo, olen vähän väsynyt, silloin musta tulee yleensä just tällainen höpöttäjä. Kestäkää nyt vähän aikaa, huomenna ehkä vähän järkevämpää settiä...

lauantai 22. elokuuta 2015

Suosikkituotteita

Ajattelin pitkästä aikaa suositella muutamia purnukoita, jotka ovat erityisesti ilahduttaneet tässä viime aikoina. Elämä on töihin paluun myötä muuttunut aika paljon hektisemmäksi, ehdin Tukkistakin nähdä vain lyhyesti ennen kuin on nukkumaanmenoaika :(. Onneksi työviikko on nelipäiväinen, niin voimme viettää yhdessä aikaa paaaaaljon sitten näin viikonloppuisin.

Aikataulujen tiukkuutta eivät vähennä omat projektit, joita on sekä miehellä että minulla. Muistatteko vielä kylpyhuoneremontin? Se on aivan viittä vaille valmis, nimittäin enää puuttuu peili ja valaisin (lisäksi tuo kuvassakin näkyvä liima on irrotettava seinästä, eli ei mitään suuria juttuja).


Käväisin viime viikolla pikaisesti Stockmannilla ja siellä oli minulle ennestään tuttu kylpymerkki alennuksessa. Baylis & Harding -saippua tuoksuu todella ihanalle ja halusin uuteen kylppäriin hieman ylellisempää fiilistä, joten ostin lisäksi saman sarjan käsivoiteen – hotelleista pöllitty idea ja toimii! Yksi purnukka kustansi noin viisi euroa, ei kovin paljon ripauksesta ylellisyyttä ;)

Toinen superhyvä tuote, jonka olen bongannut tässä viime päivinä, on La Rosche-Posayn aurinko- ja/tai päivävoide. Aivan ihanan kevyttä, mutta silti tarjoaa kunnon suojaa. Oma ihoni rasvoittuu päivän aikana reippaasti (etenkin toimistotyössä!), mutta tuota voidetta käyttäessäni ongelma ei ole ollut yhtä paha. Lämpimät suositukset muille rasvoittuvasta ihosta kärsiville!


Viimeisenä Dermoshopin Skin Comfort Eye Gel Cream, jota käytän välillä koko kasvoille – sanomattakin selvää että tuote on erittäin riittoisa! Lisäksi tuo viilentää kivasti ja enpä tiedä onko sillä muuta merkitystä kuin tunne, mutta sehän riittää.

Suosittelen silmänympärysvoidetta, joku teistä osaa varmaankin suositella kestävää kynsilakkamerkkiä ;). 
Me lähdemme Tukkiksen kanssa rannalle justiinsa nyt! Löysimme läheltä kotiamme pienen ja unohdetun uimarannan, voiko olla parempaa?

Aurinkoa viikonloppuun!