keskiviikko 12. kesäkuuta 2013

Ruusuja, risuja ja rakkautta

Pian juhlitaan MRS.L-blogin synttäreitä ja toiveessa olisi hyppäys enemmän teitä lukijoita kiinnostavaan suuntaan. Huomasin, että teitä on jo noin 10 000 kuukaudessa, mikä on järjetön määrä ja vaikka kirjoitan blogiani pääasiassa omaksi ilokseni, on minulle tärkeää tehdä myös teitä kiinnostavaa sisältöä.

Siksipä toivoisin palautetta.

Millaista sisältöä te kaipailette? Kiinnostaako sisustus, muoti, ajankohtaiset lifestyle-uutiset vai ehkäpä meikäläisen meno? Jos on mitä tahansa ruusuja, risuja, rakkautta tai ruikutusta kerrottavana, niin antakaahan tulla! Myös postaustoiveita otetaan vastaan ilolla.

Kuva: Tuukka Ervasti
Kiitos kamut, kun olette olleet mukana matkassani näin pitkään. On aina ihanaa huomata, että teiltä on tullut kommenttia ja että olette käväisseet blogissani <3. Te lukijat olette niin iso osa tätä harrastusta.

Lähetän teille virtuaalikukkia.

Kukat ovat muuten häistämme, joista on jo vuosi aikaa. Tänä kesänä tanssitaankin sitten siskoni ja hänen parhausmiehensä häävalssia – aika hurjaa. Isosisko joutuu varmaankin itkeä pillittämään koko juhlan läpi :D.

<3 Hannele

Ps. Vapautin muuten kommentoinnin jälleen myös anonyymien käyttöön.

tiistai 11. kesäkuuta 2013

Iittala laittaa valot päälle

Olen myynyt sieluni Iittalan Kaasa-tulelle. Harmi, että se on liian kallis (ja iso) tällä hetkellä kotiin kannettavaksi. Sijaiseksi kelpaisi mainiosti Lantern, joka etenkin useana kappaleena on näyttävä kokoelma valoa ja heijasteita.

Nyt Lanternia saa myös sähköistettynä, mikä on toki käytännöllinen vaihtoehto, mutta kamoon – eihän se nyt aitoa liekkiä voita. Odotan jo innolla elokuun pimeitä iltoja, kun voi jo nauttia kynttilöistä ja niiden luomasta tunnelmasta.



 Sähköisen Lanternin kanssa esitellään yhtäaikaa Leimu, joka ei jostain syystä puhuttele minua samalla tavoin kuin muotokieleltään simppelimpi Lantern.


<3 Hannele

Isabel Marant for H&M

H&M on tunnettu suunnittelijayhteistöistään ja seuraavaksi alttarille edullisen muotitalon kanssa astelee Isabel Marant.




Kuvat ovat rouvan edellisestä näytöksestä kaudelta kevät–kesä 2013 – miltäs näyttää?

Itse olen yhteistyöstä enemmän kuin hyvilläni, sillä suunnittelijan mallistoista löytyy melkoinen määrä vaatteita, jotka kelpuuttaisin mielelläni myös omaan kaappiini.

H&M:llä on ilo ilmoittaa syksyn yhteistyöstään pariisilaisen designerin Isabel Marant’n kanssa. Vaivattomalla tyylillään Marant on luonut vaikuttavan ja upeasti menestyneen version pariisilaisesta chic-muodista. Urbaania asennetta, boheemia eleganssia ja rock’n’roll-henkeä yhdistelemällä hän luo aitoa ranskalaista viehätystä. Isabel Marant suunnittelee H&M:lle oman tyylinsä inspiroimia must-vaatteita sisältävän malliston. Siihen kuuluu vaatteita ja asusteita naisille ja nuorille, ja se tulee myyntiin 14. marraskuuta 2013 noin 250 myymälään ympäri maailmaa sekä hm.comiin. Lisäksi Marant luo ensimmäistä kertaa miestenmalliston.
– Olen imarreltu yhteistyöstämme. H&M työskentelee parhaiden designereiden kanssa, joten tämä kutsu on hieno kunnianosoitus. Pyrin luomaan jotain aitoa ja huoletonta, jota naiset haluavat käyttää arkielämässään. Tietty huolettomuus on minusta erittäin pariisilaista; pukeutuminen ei ole liian harkittua, mutta naiset näyttävät silti upeilta. Mallisto huokuu tällaista helppoutta ja asennetta. Kaikkea voi yhdistellä mielensä mukaan, sillä minun muotikäsityksessäni tärkeintä on persoonallisuus, Isabel Marant kertoo tiedotteessa.
Istuuko Isabelin tyyli teidän kaappiinne? Itse olen innoissani.
<3 Hannele

Ps. Kuvat: Isabel Marant

maanantai 10. kesäkuuta 2013

Lagerfeld ja kisu

Kovista sanoistaan ja tiukasta ilmeestään tunnettu Lagerfeld esittelee kirjaimellisesti pehmoista puoltaan tuoreen Voguen kannessa.


Uskoisitteko muuten, että huippumalli Linda Evangelista lähentelee jo 50 vuotta? Huikea nainen (varmasti tosin photoshopattu tähän otokseen, mutta kuitenkin).

Linda on tässä vain rekvisiittaa, sillä Lagerfeldin pääkohteena kuvauksissa on ollut rakas ystävä, Choupettes.

Lagerfeld myös twiittaa Choupettesin puolesta...


Jepjep...

Ehkä herra on vihdoin vanhoilla päivillään hieman pehmentynyt – tosin joutuukohan Choupetteskin vahtimaan tiukasti linjojaan, tukevat ladyt kun eivät tunnetusti Karlia kiinnosta ;).

Jos muuten haluatte seurailla juttujani Twitteristä, löydätte minut otsikolla Hannele_MRSL.

<3 Hannele

Ps. Kuvat Vogue ja Huffiington Post


torstai 6. kesäkuuta 2013

Nespresso-kahvikekkerit

Käväisimme viime viikolla tutustumassa Nespresson uusiin tiloihin, joissa oli hyödynnetty kapseli-makukahvien pikkukuppeja mielestäni varsin hauskoilla tavoilla. 



Yleensähän tällaiset nakataan armotta ja suoraan roskikseen, mutta uskoisitteko, että niistä voi myös loihtia upean taulun, kuten tuossa alla? Kuulemani mukaan siihen meni kokonaiset 4 000 pikkukuppia ja kuulkaas mun on ehdottomasti pakko päästä myös kokeilemaan tuollaisen väkertämistä :D.


Sitä ennen pitäisi kuitenkin kotiuttaa kapselikahvikeitin, sillä meillähän ei sellaista vielä ole. Kahvinkeittimet ovat harvoin tyylikkäitä, mutta mielestäni nämä Nespresson kaunottaret täyttävät tyylitietoisemmankin lyylin odotukset. 



Mun salarakkaat:



 
 <3 Hannele


Koska tytöt vaan tahtoo pitää hauskaa!

Aika huikea (ja pelottava) mininainen.


Nettisensaatio Sophia Grace on siis aikaan sopivasti nuori Youtube-tähti, joka on nyt saanut oman (pinkin) musavideonsa.

Kukkahattutäti täällä on hitusen kauhuissaan, mutta myös aika ihastunut. :D

<3

tiistai 4. kesäkuuta 2013

Kuka on kaunis?

Kuuntelin tuossa Tiina Lundbergin radio-ohjelmaa Yle Puheelta otsikolla "Kuka on kaunis?".

Aihe on aina ajankohtainen, puhujat mielenkiintoisia ja kiinnostavia pointteja vilisi keskutelussa jatkuvasti. Silti en malttanut olla ajattelematta, että "voi taivas, taas tämä sama asiaohjelma – emmekö me pääse tässä keskustelussa koskaan eteenpäin?"

Nää ei ois niitä "oikeita naisia", vaan nää ois tämmösiä jalkapuolia ihme-emäntiä. Ai paitsi että kyllähän tämän näköisiä naisia (ilman photoshoppausta, tosin) kulkee pitkin kyliä jatkuvasti. Ehkä heitä siis voi olla olemassa. 
Kuten esimerkiksi: Kunpa kaikki tajuaisivat, että me kaikki olemme yhtä kauniita. Ehdottomasti jokainen on aivan omanlaisensa yksi, upea itsensä, mutta jos tarkastellaan vain ja ainoastaan ulkoista kauneutta ja tämän hetken vallitsevia kauneusihanteita, niin me kaikki emme täytä niitä samalla tapaa, vaan jokainen on erinäköinen ja erilainen.

Ja se on ihan fine.

En ole yhtä kaunis kuin Claudia Shiffer, mutta who cares? En myöskään ole yhtä älykäs kuin Michelangelo, mutta sen myöntäminen, että emme ole kaikki yhtä älykkäitä on huomattavasti korrektimpaa kuin sanoa, että tuo ei ole yhtä kaunis kuin sinä.

Hei tää ois se "tavallinen, normaali nainen", joka on siis tosi, tosi kaunis, koska se on niin luonnollinen – ai paitsi että sehän näyttää ihan samalta ku nuo ufo-oliot tuossa yläpuolella? Lisätty vain liha. 
Nyt te tietysti kiljutte, että niin mutta niitä vallitsevia kauneusihanteita pitää muuttaa! Ne ovat aivan vääränlaisia! Me haluamme tavallisia, normaaleja naisia ja miehiä.

Olen samaa mieltä siinä, että kun ihanteet menevät liian pitkälle – toisin sanoen kun malleja värvätään anoreksiaklinikalta ja lapset pukeutuvat napapaitoihin – on maailmassa jotain todella mätää. Mutta ovatko muutkaan kauneusihanteet sen terveempiä, sillä ylilyöntejä tulee taatusti aina – halusimme me sitten olla millaisia tahansa.

Ihanteita on aina ollut. Me emme ole muiden ihmisten silmissä koskaan kaikki yhtä kauniita.

Välillä hoikka ihminen on valtaväestön mielestä ruma ja lihava kaunis. Välillä pitkät ihmiset ovat vallitseva ihanne, välillä taas lyhyet. Oma mummoni esimerkiksi kokee, että laihduttaminen tekee ihmisestä ruman, sillä vielä hänen nuoruudessaan hoikka ihminen oli järkytys. Afrikassa ihmisen pitää olla pyöreä, länsimaissa tällä hetkellä on valloillaan hoikka vartaloihanne. Välillä me haluamme ruskettua, välillä vaalea iho on in. Ihminen haluaa kulkea valtavirran mukana ja pitää kauniina sitä, minkä hän on oppinut ja sisäistänyt.

Niin ulkoiset kuin sisäisetkin ihanteet ovat mielestäni vahva osa ihmisen seksuaalisuutta ja ihmisyyttä, ja siksi me emme pääse ihanteista eroon. Ilman meidän himojamme ja halujamme ne ruumiinosat ovat loppujen lopuksi vain neniä, jalkoja, rintoja ja takapuolia.

Lihaa.

En sano, että erityisesti kannattaisin tämän hetkisiä kauneusihanteita – tai ihanteita ylipäätään. Niiden olemassaoloa on kuitenkaan turha kieltää ja niiden muuttaminen on todella, todella vaikeaa.

Käsi sydämelle – voiko olla maailmaa, jossa ei ole kauneusihanteita? Tai jossa ulkonäöllä ei ole mitään väliä? Ihanne se on se tavallinen, rehevä ja "normaalikin" naisvartalo siinä missä mikä tahansa muukin.

Kun ihannoidaan "tavallista naista", niputetaan ihmisiä jälleen tiettyyn muottiin. Ja ollaan jälleen samassa pisteessä. Tiedän tälläkin hetkellä useita naisia, jotka kärsivät liiallisesta hoikkuudestaan niin terveydellisesti kuin ulkonäöllisestikin, mutta jotka eivät vain onnistu lihomaan – ja saavat kuulla siitä jatkuvasti niin lääkäreiltä kuin muiltakin ihmisiltä varsin kovaan sävyyn.

Ehkä sen sijaan, että meidän pitäisi tunnustaa kaikkien olevan yhtä kauniita, voisimme vain keskittyä parantamaan ihmisten itsetuntoa ja olemaan välittämättä siitä, että se oma itse ei ole täydellinen? Ei haittaa, vaikka et ole täydellinen, sillä ei meistä kukaan ole – ja se on ihan fine.

Millaisia ajatuksia tämä teissä herättää?

<3 Hannele

Kuvat: H&M ja BBC

Ps. Selvennykseksi vielä, että mielestäni paino ja kauneus eivät liity millään tavalla toisiinsa – jos joku nyt veti herneet nokkaan. Eikä edes niihin länsimaisiin kauneusihanteisiin, mistä kuvatodisteena Jennie Runkin otokset.